Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu

Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

02 Maart 2007 | Thailand, Bangkok

Heeeeey hallo daarrrrrr!!!

Hier dan een laatste berichtje, voordat ik aan het tweede deel van mijn avontuur begin: het vrijwilligerswerk!

Afgelopen maandag dan vertrokken naar Koh Samet... We gingen om 7 uur met de bus richting de pier, dit was een rit van ongeveer 5 uur, maar goed, airco in de bus ... Ligstoeltjes en een superranzig chemisch gefabriceerd klef broodje met mais erin! Ieuw! Dat was meteen even de afknapper ;)!
Anyway, bij de pier aangekomen met alle 100 deelnemers en de 25 kg per persoon bagage op een boot voor ongeveer 75 mensen ... Tsja ... Had al mijn twijfels, en dit werd natuurlijk nog eens bevestigd toen we opeens 10 min. na het vertrek stil lagen in het water en de boot kapot bleek te zijn! Dan maar middenop het water overstappen naar een andere boot, het ging ook echt weer op zn Thais ook... Eerst moesten wij klauteren naar de andere boot, en vervolgens werden alle tassen OVERGEGOOID! Ik kneep m echt ff, toen mijn tas eenmaal aan de beurt was, durfde ik ook niet te kijken en smeekte ik Buddha om 'm veilig te laten landen ;) en THANK BUDDHA, het is gelukt!
Het duurde ongeveer een half uur, toen kwamen we op het eiland aan... Hmmm.... HEERLIJK!
Het was inmiddels al eind van de middag, maar dat mocht de pret niet drukken, wij doken meteen de zee in!
We zitten met de hele groep verdeeld over ongeveer 4 hotels, allemaal in de buurt van het hoofdplaatsje van het eiland. Het is een klein plaatsje, het meest toeristische van het eiland, maar zelf vind ik het nog meevallen. Een paar eettentjes, in een rij langs het strand, met allemaal lekkere loungekussens op het strand enzo. Ook nog wat winkeltjes en een heleboel plekken waar je scooters / quads en fietsen kunt huren.
Het strand is natuurlijk wit en de zee felblauw, heel erg mooi. Helaas wel wat vervuiling hier ... Maar ja, zwemmen tussen de tampons heeft ook wel iets ;)!! Geintje...

Dinsdag was onze eerste echte dag hier en we hebben heel de dag op het strand gelegen en wat winkeltjes bekeken. 's Avonds kun je hier bij wat barretjes hangen, echt uitgaan is er niet bij en heb ik ook (hoe raar) geen zin in!!! Ben echt constant heel erg moe hier, misschien een zenuwinzinking nabij?! Overspannen? Burn-out?! Tsja, dat reizen breekt je natuurlijk ook wel op he ;)!! Nee denk dat het komt door de drukke weken hiervoor, nu eindelijk tijd voor onszelf...
De dag sloten we af met een chillsessie op het strand, cocktail erbij en even naar de vuurshow kijken (Thaise ventjes die met stokken zwaaien, welke in de fik staan).

Woensdag hadden we een boottocht met de hele groep, leukkkkkkk :D dacht ik....
De boot was ook maar gebouwd voor 75 man, maar oke ... Never mind, het is en blijft Thailand, hier kan alles!
We stopten in een baai, waar we konden snorkelen, en ja dat heb ik dan ook maar meteen gedaan! Eerste paar meter zag ik echt niks, maar even wat verder gezwommen en eindelijk, was daar het koraal! Veel clownvisjes, en ook een hoop zee-egels op het koraal, maar wel leuk om te zien! Na een half uur snorkelen maar weer op de boot gegaan en toen gingen we daar opeens een uur lang extra liggen ... *GAAP*!!! Daarna zouden we nog naar een andere plek gaan om te snorkelen en naar een fishfarm... Het was inmiddels al halverwege de dag en ik dacht... Hmmmm... Dit wordt een lange dag! Dus toen maar een speedboot laten komen en er zijn er 20 naar het vasteland gaan, including me!
Daar op het strand gehangen en heerlijk pizza gegeten :D!!!!
Het valt trouwens niet mee om hier iets fatsoenlijk te bestellen, het restaurant waar we van de organisatie moeten eten zit echt vol met randdebielen! Er lopen ongeveer 10 mannetjes rond, welke zwaar op de zenuwen werken! Zodra je zit, gaan ze naast je staan en gebaren ze dat je moet opschieten met je keuze van het eten ... Dan grom ik altijd alvast even naar ze .... Vervolgens heb je je keuze gemaakt, herhaal je dit 30x omdat ze het anders niet snappen en ga je dik een half uur wachten op je eten ... Als je je eten eenmaal hebt, blijkt dat de helft ontbreekt en begint het circus weer opnieuw! Vraag me af hoe hun sollicitatieprocedure in elkaar steekt, denk niet dat je doorkomt als je IQ boven de 40 uitkomt ...

Gister (donderdag) hebben we scooters gehuurd om het eiland te verkennen. Isabel, Roos, Famke, Thierry en ik gingen met zn 5-en op pad. De vraag was meteen, wie ging er rijden?! Ik en Isabel waren al ervaren, dus wij waren sowieso de klos. Toen ging het tussen Roos, Famke en Thierry welke alledrie nog nooit op zo'n ding hadden gezeten. Roos overigens wel, maar dat bleek geen succes haha!
Famke durfde het uiteindelijk aan... Roos ging bij Isabel achterop en ik nam Thierry mee.
Eerste weg was oke, het was in ieder geval een verharde weg met een heleboel hobbels, wat normaal is voor Thaise begrippen...
Uiteindelijk besloten we naar het zuiden van het eiland te rijden.
De eerste weg was al een misson impossible, naar ons idee! Gewoon een zandweg... Maar goed, toch maar proberen! Het bleek uiteindelijk echt alleen maar slechter te worden!!! Volop zandwegen, stijle stukke omhoog en gewoon gaten en weet ik veel wat in de "weg"! Eigenlijk, levensgevaarlijk... Maar langzaam rijden, een stuk behendigheid, je gezonde verstand en een vrouw achter het stuur, dan moet het lukken. We hebben een stuk of 4 baaitjes gezien, allemaal erg mooi en een stuk minder vervuild dan waar we normaal zitten. Gezwommen, gelunched en gechilled! Rond een uur of 4 terug gereden... Halverwege kwamen we een groep Engelsen tegen en toen alle enge horrorverhalen aangehoord! Er zijn dus wat ongelukjes gebeurd... Eentje is met haar quad voorover geklapt en heeft een gebroken arm, een andere meid is met scooter en al omgevallen en heeft brandplekken op dr been, dan nog een gozer met hetzelfde verhaal en verder is er nog ergens een arm uit de kom geschoten! Het was dus voor hen een regelrechte ramp en wij beseften dat we omsingeld moeten zijn geweest met duizenden buddha-engeltjes!
Al met al was het voor ons wel een succes en zijn we gelukkig heelhuids terug gekomen!

Vandaag onze laatste dag hier op het eiland... Morgen vertrekken we naar Bangkok en daar nemen wij (Isabel, Roos, Famke, Elise, Loes, Moniek en ik) de nachtbus naar Chiang Mai in het noorden van het land. Daar worden we opgevangen en krijgen we de eerste 4 dagen een introductie over cultuur etc. daar. Het schijnt nogal verschillend te zijn van wat we hier hebben meegemaakt, dus ik ben benieuwd. Daarna gaan we dan aan het project beginnen, zoals het er nu naar uitziet, gaan we een medical center bouwen! Es alias Bob de Bouwer :D ... !!!!

En tsja, het aftellen is min of meer begonnen ... Ik zit hier nu alweer een maand, heel gek idee, het is zo onwijs snel gegaan!
Ik heb een hele drukke, indrukwekkende maand achter de rug. De organisatie heeft ons echt de minst toeristische plekjes van Thailand laten zien, wat ik zelf echt super vind!
Er hadden wat minder shoppingmalls bij mogen zitten en wat meer afwisseling, van tempel naar shoppingmall blijft niet altijd leuk... Al met al is het op sommige punten meer en op sommige punten minder dan ik had verwacht. Ik had dit eiland niet zo leuk verwacht, maar het blijkt wel echt leuk te zijn bijvoorbeeld. Niet zo massa toeristisch, maar als ik zo om me heen kijk, duurt dat waarschijnlijk niet lang meer. Aangezien het een Nationaal Park is, hoop ik dat ze verstand hebben van eco-toerisme... ;)
De jungle trekking was onder verwachting, waarschijnlijk omdat ik al zoveel moois had gezien ook, maar ook omdat je eigen veiligheid erg in het geding was.
De temple-stay was het meest waardeloze aan het programma. Het leek niet eens op een tempel en ik heb mijn vraagtekens geplaatst bij de "echtheid" ervan...
Het huis waar we in verbleven was prima en de coordinator (Lim, vrouwtje van 26, erg druk en grappig) regelt alles echt prima! Heel erg behulpzaam is ze, super!

De eerste maand is al een hele ervaring geweest, dus ik ben erg benieuwd wat de tweede maand zal brengen...
In het noorden is de kans groot dat ik geen bereik met mijn mobiele telefoon heb en doordeweeks ook niet op het internet kan. Ik moet het van de weekenden hebben, dus dan weten jullie dat!

Dit was het weer for now ...
Volgende bericht komt volgend weekend, vanuit het noorden ergens... Ik hou jullie op de hoogte!

Een dikke kus vanuit het zonnige Koh Samet!

  • 02 Maart 2007 - 07:26

    Naat:

    Heb weer met veel plezier zitten lezen hoor essie, errug leuk! De logo's zijn geregeld hoor bij pappa, we hebben contact ;-) laterrr

  • 02 Maart 2007 - 11:21

    Ingrid:

    Heeeey Essie!
    Superleuke verhalen allemaal, zo te horen geniet je dr wel van! Heel veel succes met het vrijwilligerswerk en natuurlijk heel veel plezier nog de komende maand! Xxx

  • 02 Maart 2007 - 12:35

    Diana En Roza:

    he sis en sportmaatje, nou ja als je er bent haha leuk om je verhalen en avonturen te lezen doe je leuk.. misschien een carriere als schrijfster? bedankt voor je berichtje op mn verjaardag! ik ben heel benieuwd hoe je het straks in het noorden gaat hebben, maar dat horen we wel weer, uiteraard zal je wel weer wat raars meemaken maar ja je heet niet voor niks esther... haha nou have fun doe de andere meiden de groeten xxx diaan en roos

  • 02 Maart 2007 - 14:36

    Mamsie:

    he meissie,lekker uitgerust op het eiland?
    je verhalen zij zoals altijd weer erg grappig.
    veel te zeggen heb ik nu niet, omdat we toch vaak mailen ,maar ik wilde wel weer reageren .
    nou nog 4 weekjes werken en hopelijk genieten en dannnnnnnn naar huis.
    nou meissie werkse en geniet ervan he.
    heel veel liefs mamsie

  • 02 Maart 2007 - 16:30

    Anita:

    Hee Es,
    Dat is weer een heel verhaal! Leuk man! Ben benieuwd naar je ervaringen met het werken in het noorden, maar dat zal allemaal wel goed komen!
    Heel veel plezier enne... werkse ;)
    xx Anita

  • 02 Maart 2007 - 18:06

    Sas:

    heej dude!!
    Twas weer leuk om te lezen, echt ala es!! ik mis die humor wel hoor hier...kzie je al helmaal gaan daar, leuk hoor!!:D
    veel suc66 en plezier in het noorden!!
    dikke knuffel en kus!!

  • 02 Maart 2007 - 18:07

    Bred:

    Hey es,

    wat een avontuur weer achja niet zo gek dat die engelse allemaal breuken en wonden hebben wie rijd er dan ook links :S. Zozo word de spierballen spannen voor de komende weken. Je leven in de steigers met es. Veel plezier nog !! Groetjes

  • 03 Maart 2007 - 12:36

    Patricia :

    Hee scootermuis!!!!

    Nou gelukkig hebben jullie een paar mooie baaien gezien, ja dat is meestal zo als je de binnenwegen neemt!! En natuurlijk ook belangrijk dat jullie weer veilig zijn aangekomen!! Dus het echte werk begint nu voor je!! Ik wens je heel erg veel plezier!!!

    Liefs xxx Patricia

  • 04 Maart 2007 - 15:50

    Kees Kleijwegt:

    heb je bericht gelezen vond het erg indrukwekkend .We kijken uit naar volgend bericht.

  • 04 Maart 2007 - 15:55

    Sebastiaan Kleijwegt:

    Ha Esther heb erg genoten van je verhaal en denk wel dat je het erg naar je zin hebt daar.kijk al uit naar je volgende verhaal ,maar kijk wel uit daar op de weg enzo.De foto,s zijn ook erg mooi geworden.De groetjes.

  • 04 Maart 2007 - 18:06

    Merel:

    ey pik,
    oh oh die verhalen van jou ook! ik lig elke x weer dubbel...had je mijn mailtje nog gehad? im mis je wel joor ouwe draak...dikke kus

  • 05 Maart 2007 - 09:04

    Marcella:

    Hallo zuster Klivia!

    Je hebt weer heel wat avonturen beleefd.... Echt leuk om te lezen!
    Je gaat dus nu beginnen aan het "echte werk". Ben je onderussen al met zelf geproduceerd cement aan het sjouwen of heb je een andere taak toegeschoven gekregen?
    Veel plezier nog meid, en niet TE hard werken hé?

    Kus, cel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2007

Laatste weekje ...

18 Maart 2007

Ziekkkkk

09 Maart 2007

"No dog, it's chicken"

02 Maart 2007

Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet

25 Februari 2007

Telefoonnummer + websitessss
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 15951

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: