Ziekkkkk - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu Ziekkkkk - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu

Ziekkkkk

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Maart 2007 | Thailand, Chiang Rai

Halllooooo dan!

Hier weer even een korte update vanaf vorig weekend ...
Na onze eerste werkweek zijn Loes & ik samen met Matthew op zaterdagmorgen met de bus naar Chiang Mai vertrokken. Deze stad ligt ook in het noorden van Thailand en is net iets toeristischer dan Chiang Rai.
In Chiang Mai had ik afgesproken met Edwin en Mirjam :D, super leuk!!! Zij deden ook mee met de eerste maand, maar waren na anderhalve week vertrokken en nu zag ik ze dus weer. We vlogen elkaar in de armen, het was alsof de grond trilde, bergen bewogen, dat gevoel ;) ... !!!!! Haha, even zonder gekheid, het was superleuk!
In Chiang Mai hadden we een ubergoedkoop guesthouse, waar we voor 2 euro p.p. verbleven ... Heerlijk hor... Zelfs een warme douche! Dat is wel wennen na al die weken ...
Zaterdag hebben we de stad rondgewandeld en ongeveer 40 tempels gezien, waarvan ik dacht dat we constant weer bij dezelfde waren, tsja, alles lijkt op elkaar he! Zoals je wel hoort, liep ik niet over van enthousiasme, maar dat kwam vooral doordat ik een hoofdpijn had waar je U tegen zei! En als zelfs de paracetamol niet werkt, word je toch wel hopeloos ;) ...
's Avonds wilde Matthew heel leuk op de markt gaan eten, ja good luck Matt, ik wilde eindelijk weer eens iets normaals eten. Dus samen met Edwin, Mirjam en Loes zijn we ergens Italiaans gaan eten :D ... Yummie!
Daarna de night bazaar over gewandeld, deze was echt immens! En door alle toeristen ook een stuk duurder dan hier.... Sommige toeristen doen ook niet aan afdingen, dus ja, dan krijgen anderen ook geen lagere prijs. Een shirtje op deze markt kost ongeveer 8 - 10 euro en de markt in Chiang Rai (waar ik dus verblijf) ongeveer 2 - 3 euro...
Zondag zijn we naar een oude tempelstad geweest en daarna hebben we een river cruise gedaan. Was allemaal wel grappig!
Rond een uurtje of half 5 gingen we met de bus terug en uiteindelijk waren we om 21.00 in Chiang Rai. Edwin & Mirjam waren met ons meegereisd, heel gezellig!
Toen begon de werkweek weer en voor mij een helse week, hoewel ik dat toen nog niet doorhad ... Het werken ging maandag al voor geen meter, o.a. omdat het werk gewoon te gaar voor woorden was, maar ook omdat ik totaal uitgeput was en k snapte zelf niet echt hoe dat kon ... Anyway, toch gewerkt, we moesten TUINIEREN!!!! Hahaha! Jepz, ik heb zowaar geharkt (papa en mama, wordt niet enthousiast, ik vond het nml niet leuk ... ). De tuin lag vol met: metaal, glas, ondergoed, rode mieren etc.! Het was gewoon een stortplaats.
Na een halve dag werken ben ik gekapt en naar bed gegaan, dinsdag hetzelfde verhaal. Toch wilde ik 's middags even een mail sturen en ging ik naar het internetcafe ... Toen begonnen ook de buikpijntjes... Ohw jeej... En ja hor, ik werd natuurlijk niet goed en stortte bijna in daaro, maar wist gelukkig nog naar huis te waggelen...
De pijn werd alleen maar erger en ik was ook ontzettend duizelig. Eddie & Mirjamjamjam kwamen 's avonds langs, maar iedereen was weg naar de verjaardag van het zoontje van onze coordinator en ik lag op bed. Zij zagen dat het niet zo goed met me ging en ja, toen toch maar naar het ziekenhuis gegaan.
Ik had dus duidelijk irritaties aan maag en darmen en daarbij ook spastische darmen wat de pijn weer verklaarde. Kreeg een hoop pilletjes mee en ging weer terug. Moest even wat eten voordat ik alles innam en ja, daar ging ik dus min of meer de fout in, als je begrijpt wat ik bedoel ... ;)
Alles kwam er dus uitzetten! Op dat moment was het niet zo grappig, maar nu wel, want ik had toen net Mirjam weer aan de telefoon omdat ze wilde weten hoe het met me ging haha, zij heeft dus alles met mooie geluidseffecten en al mee mogen maken, de bofkont ;)!!!! (Sorry Mir haha)
De 2 dagen erna lag ik dus als een gare tosti op mijn bed en kon ik alleen maar even wat drinken. Ben ook keihard aan de ORS gegaan en dat hielp prima!
Do.avond wilde ik er ff uit en normaal eten, dus ging ik met Eline, Loes en Moniek naar de stad. 't Ging wel prima, had nog wel wat pijn, maar oke, het eten ging er in en bleef binnen!
Vrijdag ook nog even gerust, want ik wilde fit zijn voor het weekend. 's Avonds gingen we weer naar de stad, een Thaise massage genomen, even wat eten en toen een drankje in de Teepee bar. Dit is echt de meest geweldige plek ooit! De eigenaar is een Thaise hippie en de tent ziet eruit alsof het een decor stuk is uit the Pirates of the Carriben! 't Begon allemaal erg onschuldig, maar toen kwamen de bekende Thaise buckets gevuld met wodka etc. op tafel en ja, al snel stonden we op de tafels te dansen etc. Mijn oog viel natuurlijk op alle mooie helmen / cowboyhoeden etc. die aan de muur hingen... Je raadt het al, ik heb de hele avond met een mooie groene helm op mijn hoofd staan swingen. Eline had een zwarte, Loes had een cowboyhoed en Moniek zag er prachtig uit met een Bob Marley pet! Ook 2 Schotse kerels deden gezellig mee! We hebben de tent ff op zn kop gezet en dat hebben we geweten ook ... Toen we een tuk tuk terug moesten nemen konden we natuurlijk niet normaal doen haha en de tuk tuk driver wilde ons niet :( ... Toen gingen we eerst maar met zn vieren achterop een motor hahaha, gelukkig werd een van ons nuchter en bedacht dat dat niet slim was ... Uiteindelijk toch een tuk tuk gevonden en veilig thuis aangekomen!
Dat de eigenaar van de bar onder de indruk was hebben we geweten ook ... Toen we gister wat zaten te eten kwam er opeens een Russiche gozer naar Moniek vragen ... Wij kenden 'm niet eens, maar hij had de verhalen uit de Teepee bar inmiddels gehoord en we moesten meteen met hem mee! Haha! Daar aangekomen zaten er nog meer mensen en allemaal hadden ze de verhalen van the night before gehoord, echt fantastisch!

Gister gingen we olifantje rijden en naar wat bergstammetjes. Ik heb ook eindelijk de longneck stam gezien, die mensen met ringen om hun nek. De ringen dragen ze, omdat ze vroeger vaak werden aangevallen door tijgers en op deze manier konden ze niet in hun hals gebeten worden. Oorspronkelijk komen deze mensen uit Birma (geloof ik) en zijn uiteindelijk in Thailand gestrand en hier verspreid.
Helaas was het allemaal erg toeristisch, maar goed, we hebben ze gezien :D!!!!
Ze hadden daar ook echt gigantische slangen ... Serieus, zo'n 50 cm dik ofzo en meters lang! Natuurlijk ging ik er niet mee op de foto, ga toch niet betalen om dat beestje de hele dag in een te kleine kooi te laten liggen. Echt een kooi dus he, geen groen, niks, gewoon spijlen ... Stelletje barbaarse mensen hier!!

Deze week mijn laatste weekje werken, ga er met gemengde gevoelens in moet ik zeggen ... Heb zo'n tijd doorgebracht met de meiden nu en het is raar om afscheid van ze te moeten nemen eind deze week :(... Je bouwt echt wel een band op in zo'n korte tijd. Ook mijn terugkomst komt nu heel dichtbij... Ga dit leventje zeker wel missen! Lekker vrij, avontuurlijk, geen regels, geen tijden of afspraken, heerlijk ... Lekker gezellig met de meiden, nieuwe mensen ontmoeten. Tsja, helaas, t zit er bijna op, maar ga nog even volop genieten samen met Loes in Hua Hin en Bangkok!
En niet denken dat ik het niet leuk vind om terug te gaan, k kijk er natuurlijk erg naar uit. Heb mijn vrienden ontzettend gemist, en mn familie ook. Maar toch ... ;)

Vanuit Chiang Rai een hele dikke kus voor iedereen, en tot het volgende verhaaltje, wat mijn laatste zal zijn waarschijnlijk....

X x X x x

  • 18 Maart 2007 - 10:07

    Mamsie:

    he meissie blij dat het weer beter met je gaat.
    en als je dan weer een tent op zn kop zet dan gaat het weer super.
    nou nog 2 weekjes en dan weer thuis gelukkig,nou ik ben er blij om hoor!.
    nog veel plezier en we mailen wel weer doeiiiii.

    heel veel liefs mamsie

  • 18 Maart 2007 - 11:00

    Sas:

    he maat!!
    kmis je elke keer net als achter de computer zit :( Ben blij dat je weer beter bent!kan je er nog ff lekkr van genieten, ben blij als de gezelligheid weer terug is in town!!:D:D
    Geniet er nog van!!
    kus kus

  • 18 Maart 2007 - 11:33

    Beumertje:

    Hey bikkel,

    Gelukkig dat je weer bent. Kan je de laatste twee weken nog lekker genieten.

    Groetjes

  • 18 Maart 2007 - 11:57

    Patricia :

    he Esther,

    Hmm, nou dat klonk allemaal niet erg gezond he!! Gelukkig hebben we ook kunnen lezen over een goede party!!! Nou ik denk dat ik je verhalen ook wel ga missen als je hier weer in nederland bent!!! Nou Geniet er nog ff van meis!! En ik kijk al uit naar je laatste verhaal!!!

    Liefs en dikke kus Patricia

  • 18 Maart 2007 - 13:49

    Erikaas:

    Hee super leuk je net gesproken te hebben :D was net te laat met gedag zeggen...Nog veel plezier de laatste 2 weekjes en mssn spreek ik je nog wel n keer via msn!xx Erika

  • 18 Maart 2007 - 14:21

    Tubje:

    Heey Meid!!!

    Wat vervelend zeg dat je ziekies bent geweest! Gelukkig dat je nu weer helemaal bent opgeknapt!
    Haha echt weer iets voor jou hoor, een thaise hippie tent op zn kop zetten! fantastisch!
    Nou meid, heel veel succes met je laatste werkweek en heel veel sterkt met het afscheid nemen van iedereen daar!!!

    tot snel!!!

    Kussie tubje

  • 18 Maart 2007 - 14:45

    Anita:

    Hee Es, minder dat je ff ziek was, maar gelukkig gaat het nu weer wat beter. Of heb je nu een kater na je wilde nacht in de Teepee bar? ;) Haha, zo te lezen heb je het goed naar je zin. Begin maar pas met aftellen in het vliegtuig terug naar huis, dan kun je nog onbezorgd genieten van je laatste dagen daar! Have fun!
    xx Anita

  • 18 Maart 2007 - 15:10

    Gerdine:

    He Es,

    Had al van je moeder gehoord dat je helemaal niet lekker was. Echt balen. Hopen dat het deze week weer wat beter gaat!

    Succes!

    Kus

  • 18 Maart 2007 - 18:04

    Dja:

    Heey es,

    Gelukkig gaat het weer beter met je! Tja je weet maar nooit met die vage parasieten daar.. Ik vraag me af..Hoe debiel moet je wel niet gedaan hebben dat een thaise tuktuk-chauffeur een stel blanke lekkere chickies niet mee wil nemen!?? Hahaha
    Meid, geniet nog van die laatste 2 weekjes want straks begint het harde leven weer..!

    Liefs kus Dja

  • 19 Maart 2007 - 08:19

    Naat:

    Tjee zeg..heb je toch nog zo'n ziekenhuis van binnen gezien! Dat hadden we toch niet afgesproken ;-) klote zeg. Maar goed om te lezen dat je daarna weer lekker uit je plaat bent gegaan hihi. Nou laturr Biatch veel plezier nog!

  • 19 Maart 2007 - 10:48

    Joyce:

    Hoi Esther,
    fijn dat het weer goed gaat met je nog twee weekjes neem het er maar lekker van hoor.
    Britt mist je wel een beetje en zal het leuk vinden als je weer thuis bent.
    Doei

  • 19 Maart 2007 - 10:51

    Bobby O.:

    Hey chicka,

    Fijn om te horen dat het weer goed met je gaat!!
    Klinkt allemaal wel super leuk wat je allemaal mee maakt daar.
    Nog 2 weekjes. Veel plezier nog..

    Tot snel!!
    Kus
    Bob.

  • 19 Maart 2007 - 19:00

    Je Broertjee:

    hey essie , hoeist nou wanker ,, vind wel weer cool hur als je thuis komt , haha mamma is de laatste internet verslaafd ofzo maar goed ,, kus je brotherr

  • 21 Maart 2007 - 02:28

    Drea:

    Haaaaaa essie! thnx voor je berichtje! Zo te lezen heb je je wel gaar gevoeld...gelukkig weer helemaal beter! Verhaaltjes klinken leuk hoor! Hier is alles ook dik in orde! We zitten nu in Sydney!! Vrijdag gaan we ons campertje ophalen en dan gaan we weer wat km scheuren! Geniet nog even van je laatste daagjes en tot mails in NL maar weer!!

    Kus, dre

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Rai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2007

Laatste weekje ...

18 Maart 2007

Ziekkkkk

09 Maart 2007

"No dog, it's chicken"

02 Maart 2007

Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet

25 Februari 2007

Telefoonnummer + websitessss
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 15952

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: