K(r)amperen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu K(r)amperen - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu

K(r)amperen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

23 Februari 2007 | Thailand, Singburi

Hola bola kindercola!!!!

Hier ben ik schon wieder! Toll jah! Zal jullie even laten meelachen in mijn avontuur van afgelopen week ... :D

Even voor iedereen die ongerust al dagenlang de GGD stalkt, ik ben weer helemaal beter. Op en top fit! Wat kilo's lichter, maar springlevend hor!

Goed, ik begin bij maandag ... Het vertrek richting de jungle! We gingen niet al te vroeg weg, lekker op tijd, met zijn allen in een busje gepropt en eerst even langs de supermarkt, om voor de zekerheid even wat normaal voedsel in te slaan. Ik ben me te buiten gegaan aan chocola en meergranen crackers, want ja, mn gezondheid is ook wel belangrijk he ...
De jungle bevond zich in een Nationaal Park; Phutoei National Parc om precies te zijn. Het was niet noemenswaardig genoeg voor de Lonely Planet, dus ik had al mijn vraagtekens ...
De eerste nacht was bij de "ingang" van het park. We kregen allemaal een tentje en hebben een plekje uitgezocht. We waren gelukkig van tevoren weer perfect ingelicht over wat mee te nemen (NOT) dus matjes waren er niet, dat werd op de grond slapen ... Hoewel ik natuurlijk een bikkel ben, was dit niet echt relaxed! De eerste avond niks gedaan, hoe verrassend, kroegjes zijn niet te vinden in een nationaal park, dus maar even gegeten en wat rond gehangen. Omdat het onwijs vroeg donker is en best wel saai, ben ik vroeg mijn bedje ingedoken. Zag er nogal tegenop, op de grond slapen, maar uiteindelijk sliep ik toch en waren er wat Engelsen jaloers ofzo en vonden het nodig om mijn tent te bespringen! GRRRR!!! Ik heb er even wat godvers uitgegooid (excuus voor sommigen die dit lezen ...) en toen hebben ze alles weer in elkaar gezet en kon ik verder. 's Morgens werd ik wakker met het gevoel alsof ik de hele nacht gemarteld was, maar goed, toch maar mezelf bij elkaar geraapt, had wat moeite met wat spieren, en aan de eerste trekking begonnen.

De eerste trekkingsdag (dinsdag dus) was echt midden door het bos/jungle. Onwijs gaaf!!!! Het was echt klauteren, over boomstammen / rotsen etc. De ranger vond mij helaas wel een interessant object en begon in zijn gebrekkige Engelse constant tegen me aan te lullen... Hij vond ook dat ik de tour maar moest overnemen, dus ik zijn kapmes gepakt en de groep geleid door het bos.
De eerste waterval was niet echt indrukwekkend, omdat ik al heel veel moois gezien had natuurlijk. Wel wastie zo'n 8 meter hoog en het was een mooi gezicht met al die natuur erom heen.
Al snel werd ik uit mijn droom geholpen, want de ranger kreeg het briljante idee om de waterval te beklimmen! What the f*ck dacht ik! Onmogelijk gewoon! Maar nee, het moest, oke ... Dan maar het beste ervan maken. Dit was wel super gevaarlijk. Langs afgronden lopen, zonder houvast, geen touw of andere bescherming en maar hopen dat je geen misstap maakt, want dan kletter je gewoon met het water mee naar beneden. Buttttt I SURVIVED!!!! :D JEEEEJ!!!
Dit was nog niet het ergte, mijn nachtmerrie begon in een ware horrorfilm te veranderen, toen ik door een wespenkolonie heen moest!!! Wijzende naar mijn allergie voor wespensteken, begrijp je dat het tijd werd voor een schietgebedje ... Toen klaar voor de start ... En er keihard doorheen gerend! Niet gestoken :D!!! Thank God, want mijn pilletjes had ik (heel slim) niet bij me ...
Daarna nog een paar uur gelopen en uiteindelijk de hele tour binnen 4 uur afgemaakt, wat best een prestatie is, gezien de vorige groep er 6 uur over deed. Aight boks Esther ;)!!!!

Bij het kamp, inmiddels op een andere plek, eerst weer even tenten opgezet en goed gekeken waar, want de vorige groep had dus zo'n k*tplekje uitgezocht, dat sommigen werden belaagd door duizenden spinnen! Slik...
Uiteindelijk een goed plekje gevonden en na alles opgezet te hebben even gedouched. Denk niet aan een douche douche, zoals thuis, maar aan een pomp met een bakje water erbij. Eerst dus even water uit de grond pompen, in een bakje en dat over je heen gooien. Lekker hor! Haha!
De wc's waren niet veel beter, gewoon ronduit ranzig! Een gat in de grond, omringd met spinnen en andere insecten, maar ja, het moest maar. Natuurlijk ben ik niet zo goed in hurkend plassen, en ja, heb stiekem dan ook een ongelukje gehad, waarbij mijn broek het zwaar te verduren had ;) Maar don't worry! Heb m goed verzorgd, meteen gewassen, ook die is er weer bovenop!!! Haha!

De tweede dag van de trekking (woensdag) gingen we door grotten en 's middags naar een grotere waterval. De grotten waren echt niet boeiend, het ging nergens over! We moesten met zn allen de ranger achterna kruipen, ja kruipen, erg smal allemaal. En maar hopen dat je niet in een spin ging grijpen ... Hoewel me dat niet veel uitmaakt, had meer aandacht voor de vleermuizen (Mam, ik verwijs even naar de Rabies documentaire).
Na 10 minuten kruipen, in het donker, dus niks interessants gezien, zei die: ja allemaal terug, dit loopt dood! Hij was gewoon zelf de grot aan het verkennen!!! Wat een idioot! En zo ging het 3 grotten lang. *Gaap*....

's Middags heb ik afgehaakt voor de tocht naar de grotere waterval, want deze was nog gevaarlijker dan de eerste. Op zich wel jammer, maar om nou mijn leven te wagen vind ik niet de moeite waard, dat doe ik liever voor een stuk chocola ofzo ;)
Toen maar bij het kamp gebleven, in mijn dagboek geschreven, muziek geluisterd en 's avonds idiote spelletjes met de Thai-en gedaan.
Donderdag gingen we uit het nationaal park naar een dam in de buurt. De leiding vond het nodig om ons de eerste anderhalf uur te laten wandelen... Whatever dacht ik maar.
Bij de dam was een groot meer, omringd met bergen, felgroen gras en palmboompjes. We zaten op het terrein van een grote Thaise familie. Je kon kiezen, of in het huis slapen of in de tent. In het huis moest je op de grond slapen dus ik koos voor een zachte ondergrond in de tent (met gras)... 's Middags even lekker gezwommen, het meer was ontzettend warm (alsof er duizend kinderen in hadden gepist)...
Samen met Isabel en Famke lekker geslapen en vanmorgen naar de zonsopgang gekeken, echt ontzettend mooi!

Vandaag vertrokken naar het resort om even bij te komen en ja dat hebben we ook echt nodig. Na 4 nachten op de grond slapen, zonder kussen, ben je best wel gebroken!

Afgelopen week dus behoorlijk primitief geleefd en daardoor ook mijn eerste echte dipje gehad :( ... Hoort erbij natuurlijk. Toen ik in de jungle om me heen keek, op de plekken waar we kampeerden, zag je kleine dorpjes, een schooltje waar ze maar 2 leraren hadden en mensen een beetje met koeien rondhobbelen. Dan besef je je wel hoe onwijs goed je het thuis hebt! Deze mensen zullen nooit meer zien dan dit, en ze missen het ook niet, omdat ze gewoon niet weten wat er nog meer is! Heel erg raar...
Op dat moment miste ik mijn vrienden en familie heel erg. Materiele zaken, zoals een TV en computer, mis ik echt niet! Puur de gezelligheid!
Maar wat ik echt het meest mis, CHOCOLA!!! ;) Haha! Vandaag ook meteen weer wat ingeslagen in de supermarkt!
En verder normaal eten ... De rijst komt me echt mn strot uit, word al misselijk na een paar hapjes. Dus voor lunch, sla ik 'm dan ook maar over en leef ik even op fruit en crackers. Haal alles nog wel in!

Heb ook wat knopen doorgehakt, ik ga gewoon het vrijwilligerswerk doen en mijn ticket niet verzetten. Voornaamste reden, is het ontbreken van een goed reismaatje. En ja, ook weer een hele geruststelling voor mamsie ;) Haha nee ik vind het zelf ook wel lekker om terug te gaan tegen die tijd!

Vanaf volgende week lig ik op het strand van het eiland Koh Samet! Lekker hor :D!!!! Daar blijf ik een week en het volgende weekend zit ik in Bangkok met de hele groep en van daaruit worden we over de projecten verspreid. Waarschijnlijk dus het noorden. Ben benieuwd! Ik hou jullie op de hoogte!

Dan nu: Het Hoogtepunt van de dag!!!!!!:

Vanmiddag zo'n lekkere lunch gehad, met fried noodles dat ik het recept heb voor jullie:
- Thaise noodles (dunne, witte)
- Tauge
- Lente-ui (4 stuks)
- Pinda's (5 eetlepels ongeveer)
- Witte peper poeder
- Eieren (4 stuks)
- Optioneel: kip + knoflook

Bak de 4 eieren in olie en roer ze goed door elkaar. Gooi de noodles erbij en meng het eventjes. Doe de tauge, lente-ui en de gemalen pinda's erbij. (Gewoon platstampen). Meng alles goed en laat het eventjes staan. Wat sojasaus of knoflook voor de smaak en gooi het op een bord. Om het af te maken even de witte peper poeder erover heen en voila!!!!! Een lekker Thais recept!!! Dit is voor ongeveer 3 personen. Zelf maar een beetje meten enzo ... ;)

Veel succes ermee!!!

Heel veel liefs, kroeltjes en kusjes vanuit Thailand!

Essiepessie

  • 23 Februari 2007 - 10:14

    Beumstra:

    Bikkel,

    Uit het bovenstaand verhaal blijkt toch echt dat je een bikkel bent hahaha. Wederom weer een leuk verhaal. Met als toppunt uiteraard het gerecht. Gelijk proberen van de week.

    Groetjes

    Beumertje

  • 23 Februari 2007 - 10:29

    Linda:

    Eeeess!! Heb weer in een duik gelegen, je hebt weer geweldige avonturen beleefd meid!! Kan me wel voorstellen dat het allemaal heel dubbel voelt als je die mensen daar zo ziet lopen ja... Maar koppie op hoor!! Voor je het weet zit je hier weer in het koude NL, en verlang je weer terug naar al die lieve thai mensjes!! De weken gaan zo snel!! Zal het recept binnenkort een keer proberen, k laat je weten hoe het was!! Nou blijf lekker genieten van alles en alvast heel veel plezier op Koh Samet. Dat moet vast geen probleem worden!!;-)
    Liefs, Lin (en alvast een kroelie van de ukkepuk!!)

  • 23 Februari 2007 - 10:34

    Beumstra:

    Bikkel,

    hahaha nog wat vergeten.
    Leuke foto's heb je weer geplaatst. Nou ga ik weer aan het werk pfff

    Groetjes

  • 23 Februari 2007 - 10:57

    Mamsie:

    he krampeerder leuk al die verhalen,maar ben blij dat ik niet in de rimboe zit!
    aan de andere kant maak jij dat allemaal wel mee ,en dat is natuurljik fantastisch!
    een klein dipje gehad lees ik? nou meid dat komt overal voor zelfs hier thuis gek he!
    maar goed je hebt het voor de rest leuk dus houen zo.
    je verhalen zijn trouwens wel om te lachen,snap niet waar je het vandaan haalt,maar ik denk dat je dat talent van je moeder hebt! hahaha nou meissie nog heel veel plezier en tot horens

    heel veel liefs mamsie

  • 23 Februari 2007 - 11:52

    Marjolein:

    He Es!

    Blij te lezen dat je weer helemaal beter bent! En wat heb je weer gave dingen meegemaakt!! Ok slapen op de grond is niet alles, maar je bewijst wel dat je een echte stoere chick bent zo toch?! Logisch dat je af en toe een dipje hebt, maar als je er straks op terug kijkt ben je vast supertrots dat je dit allemaal hebt meegemaakt! Wel fijn dat je volgende week even lekker kan bijkomen op het strand! Nou meid, geniet ervan!

    Dikke kus,

    Marjolein

    ps. dat gerecht lijkt me niet verkeerd, ga het zeker een keer proberen!

  • 23 Februari 2007 - 13:06

    Mark:

    Eej Esthertie!

    Je leventje komt weer op me over als een paradijsje op aarde! Lijkt me heerlijk om een week of acht tussen de muskieten, wespen, spinnen, slangen, vleermuizen, luizen, apen op de harde grond van moeder aarde te slapen! En dat alles terwijl je leeft op chocolade, wat wil je als vrouw nog meer?!?!:D Als ik je verhalen hoor zo, is het wel land die ik aan mn must-have-seen-lijstje toe ga voegen!;) Ik heb me maar voorgenomen om vanaf vd zomer alleen nog maar te gaan reizen en niet meer te werken. Anders krijg ik mn lijstje niet afgewerkt ;) Anyway.. (ik dwaal af).. Geniet met volle teugen van dat strand! Dat ligt allicht zachter dan je inmiddels gewend bent..;) Doe rustig aan en vergeet niet dann und wann aan het koude NL te denken! Take care..

    Kuss

  • 23 Februari 2007 - 14:50

    Eddiefreddie&Jamjam:

    Superleuke site!! Vooral het funlijstje hebben we om dubbel gelegen en natuurlijk het hoogtepunt: de tempelstay met Gucci monnik. We hebben een mailtje gestuurd, zitten nog op Kho Chang, echt een straf met tropisch bounty strand en op de achtergrond tropische regenwouden.. Woensdag weg hier en dan waarschijnlijk naar Bangkok en dan Kanchanaburi, als ik het verhaal lees wel een aanrader! Balen dat je (nog steeds!!) niets weet van het vrijwilligerswerk. We hopen dat het het noorden wordt! Gaan voor je duimen. We keep in touch!!

  • 23 Februari 2007 - 16:47

    Anita:

    Hee Es, allereerst natuurlijk die boks voor je jungle-avontuur! Wel een belevenis hoor. Maar gelukkig heb je er een lekker recept aan overgehouden, haha! En wat spierpijn, maar dat moet voor een echte bikkel als jij toch geen probleem zijn ;)
    Wacht op je volgende verhaal!
    xx Anita

  • 23 Februari 2007 - 18:11

    Inge:

    hi krampeerster,
    haha wat schrijf jij grappig zeg, je zou een boek moeten gaan schrijven :D
    Nu je zoveel kampeer ervaring hebt, neem ik aan dat je van de zomer dus ook gaat kamperen!
    Ga jij maar lekker op het strand bruin liggen worden, terwijl wij hier steeds witter worden! Veel plezier!
    kus

  • 23 Februari 2007 - 19:39

    Clarissa:

    hi wijffie volgende keer kom ik bij jou eten haha dat heb ik wel weer gehoord haha!! en effe nog door bikkelen in de JUNGLE!!! met al die spinnen

    kus clarissa

  • 24 Februari 2007 - 13:58

    Sas:

    he meis, wederom heb ik je weer gemaild ;)!haha!!
    Was het toevallig niet The one and only Mister Tarzan in the jungle ;) zal me niks verbazen als hij daar aan het rondslingeren is met zijn gebrekkige engels!
    lekkr uitrusten op het strand & lekkr genieten!! veel plezier weer!!
    dikke kus en knuffel van mij!!!

  • 24 Februari 2007 - 16:20

    Bred:

    Hey essie,

    wat een gebikkel weer :D vet man. Spannend avontuur weer :D. Bij discovery channel is nog een vacature vrij voor de nieuwe Steve Irwin... na zo'n avontuur ben je wel getraind om te worstelen met reuze annaconda's haha ;-).... Sonja Bakker zou jaloers zijn op dat recept zou gelijk patent aanvragen ;-).
    Veel plezier nog en tot de volgende episode van je avontuur ;) .

    groetjesssssssssssssss

  • 26 Februari 2007 - 13:25

    Dja:

    Heeey avonturier!!

    Vette bikkel ben jij joh hahaha. Ben trots op je! Ik zou het echt niet durven met het idee dat er spinnen rondlopen iiieeeww!
    Maar echt kei gaaf (op zn brabants) dat je door de jungle heen gaat enzo :)
    Chick..Succes nog en veel plezier vooral. Ben weer benieuwd naar je volgende verhaaltje!
    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2007

Laatste weekje ...

18 Maart 2007

Ziekkkkk

09 Maart 2007

"No dog, it's chicken"

02 Maart 2007

Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet

25 Februari 2007

Telefoonnummer + websitessss
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 156
Totaal aantal bezoekers 15971

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: