Karaoke + mediteren = ziek :( - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu Karaoke + mediteren = ziek :( - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu

Karaoke + mediteren = ziek :(

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

18 Februari 2007 | Thailand, Singburi

Alohaaaaaa iedereen!!!

Wederom bedankt voor alle leuke reacties!!! Vooral die van mijn hondjes, was erg ontroerend ... ;)

Ik zal beginnen bij vorig weekend ... Samen met nog wat andere Nederlanders zijn we in het plaatje Ayuthaya gebleven. Dit ligt tussen Singburi en Bangkok in. Ayuthaya was vroeger de hoofdstad van Thailand en staat nu bekend om zijn tempel-ruines. Echt een cultureel hoogtepuntje!
We begonnen de dag eerst met de hele groep, oftewel, we gingen met zo'n 50 mensen "gezellig" de dag beginnen!
Het eerste dieptepunt was een olifantenshow ... Wat verschrikkelijk zeg! Olifanten die kunstjes moesten doen in een stom pakje!!!! Ze moesten op tonnen gaan staan, buigingen maken, geld aanpakken, zodat je met ze op de foto kon etc. Heel erg zielig ... En dat middenin een stad! Ik, als ware dierenactiviste, werd hier natuurlijk niet vrolijk van!
Gelukkig gingen we na een uur naar de zoveelste shoppingmall, je hoort het, echt leuk is het niet meer... En het moet wel ver gaan hor, als je als ware fashionista geen zin meer hebt om te shoppen! Anyway, na de mall even een oude tempel bezocht, ik vind ze uiteindelijk allemaal hetzelfde, maar goed, natuurlijk deed ik goed mee en was het uiteindelijk wel weer indrukwekkend. :D
Het olifantendorp wat we daarna gingen bezoeken was wel een hoogtepuntje!!!! Omdat we vroeg waren, konden we meteen mee naar de rivier, want de olifanten gingen douchen haha! Echt super mooi om te zien!!! Er waren ook baby olifantjes... Gelukkig was mijn moeder er niet bij, want die heeft iets met het adopteren van olifantjes ... Tsja ... ;)
Ik zat natuurlijk helemaal in een extase om al die beesten daar zo leuk te zien ... Totdat ik de circusolifantjes van eerder die dag aan zag komen lopen ... Het is gewoon een pot nat allemaal!!! Dat was weer een enorme domper, mn gezicht stond meteen op onweer en ik heb uiteraard de hele boel bij elkaar gescholden ;)!!! Haha!
Uiteindelijk zijn wij dus met zijn zessen in die stad gebleven en moest de rest terug naar het basiskamp... We hadden een leuk guesthouse, lekker oudbollig haha maar wel goed! EINDELIJK een normaal ontbijt op!!!! Jeeeeej!!! 's Avonds is het dan gebeurd... Het was zoooooo spannend, ik heb mijn karaoke-ontmaagding gehad!!!!!!! :D
In een lokale kroeg gingen we even wat drinken... Wat Thaise vrouwtjes van rond de 40 stonden hard te swingen en ja, wij konden natuurlijk niet achterblijven... Dus wij hard meeswingen. Dit vonden ze zo leuk, dat ze dachten: we laten ze zingen!!! En dit was dus iets waar ze actheraf spijt van gingen krijgen ;)!!! De mensen die mij wel eens hebben horen zingen, begrijpen dit heel goed! Toch lieten we ons niet kennen en gingen Moniek, ik en Roos helemaal los op het podium, en wat denk je: ze vonden het fantasssssstisch!!!!!!! We hebben erg gelachen, t klonk voor geen meter! Haha!
Na ons optreden, volledig uitgeput naar bed gegaan ...
Next day, even wat oude tempeltjes bezocht en daarna de bus terug naar "huis" gepakt... De week begon weer, de tempelweek... Maandag, gingen we een tempel gezoeken (GAAAAAAP) en ik ben niet meegeweest. Het werd me allemaal even teveel, ik was volledig uitgeput en ook duizelig... Had totaal geen energie meer! Je bent natuurlijk al een week non-stop bezig en omringd met nog 50 andere mensen, geen moment voor jezelf... Dus ja, ik heb een rustdag genomen...
Maar helaas bleek dit niet genoeg... Dinsdag gingen we naar de tempel om daar ook te overnachten... Wat een HEL! Ja het is natuurlijk een onwijze ervaring, maar ik werd dus ziek daar... Eerst gingen we 's middags mediteren, dit was voor mij onmogelijk! We moesten buiten, voor het gezicht van een monnik met glimmende Gucci bril op zijn kop, onze ogen sluiten en concentreren op de ademhaling. Eentje nam het wel erg letterlijk en zat zo hard te hijgen, dat mijn concentratie tot diep onder nul was gezakt en ook mijn lachspieren hielden het niet meer vol! :D
Na het zittend mediteren kwam het superleuke staand mediteren! Toen kwam ik echt niet meer bij gewoon ... !!!! :D!!!
Stonden we daar in een rij... De monniek riep: Standing... Standing ... Standing... Daarna ging die: walking ... walking ... walking en moesten we heeeeeel langzaam voet voor voet verzetten. Dat ongeveer voor 5 meter en dan kwam de: turning ... turning... turning ... En begon het allemaal opnieuw!
Na dit hoogtepunt, hadden we free time!!! Zo leuk in een tempel! Niks te doen zeg maar! En ja, ik was ook ziekjes, erg duizelig en moe en hoofdpijn ... Wilde lekker op mijn bed gaan liggen, maar ja, een bed was ver te zoeken, want we moesten gewoon op de grond slapen! In een vies ranzig kamertje, en gore toiletten enzo... Hoewel ik niet zo krap meer kijk, was dit echt te vies!
Heb een uurtje gelegen maar mijn hoofdpijn werd alleen erger... !
's Avonds (we gingen niet eten want dat mag niet na 12 uur 's middags) gingen we weer mediteren en ik ben niet gegaan. Met nog wat anderen dan... Uiteindelijk heb ik om 20.00 besloten om terug naar huis te gaan, want ik werd gek van mijn hoofdpijn. En als ik dan nog een nacht op de grond moest slapen, de volgende morgen om 5 uur op, wist ik zeker dat ik het de hele week niet meer uit zou houden. Met zicht op een jungletrekking die ik niet wilde missen, ben ik dus samen met Moniek, Edwin en Mirjam naar huis gegaan. HEERLIJK! Lekker uitgeslapen en de volgende dag een dokter bezocht... Mijn holtes waren helemaal dicht, voorhoofd / bijholtes tot aan mijn oren toe. Heb nu medicijen gehad en het gaat al beter :D!!! Gelukkig!

Dit weekend zit ik dus in Kachanaburi, dit is een stadje in het westen van Thailand... Heel erg mooi! Gisteren heb ik een tour gedaan.
We begonnen in Erawan Nationaal Park, bekend vanwege zijn watervallen. Er waren 7 levels watervallen, de eerste gingen wel, daarna moest je echt gaan klimmen, over rotsen en door water heen, super cool!!!!
En het was onbeschrijflijk mooi!!!!!!! Denk aan Disney en de Efeteling: jungle achtig, overal groen en watervallen met kristalhelder felblauw water ... Het geluid van vogeltjes op de achtergrond en zonnestralen die door de bomen heen net het water bereiken... In de verte een aapje dat over de watervallen heen klautert... SUPER! En ja, zo was het dus ECHT! :D Had het niet willen missen!
We hebben zo'n 2,5 uur gelopen en geklauterd... En spierpijn opgelopen haha!
Vervolgens gingen we olifant rijden, ook super! Door de rivier heen, heel erg cool!
Na de olifantjes gingen we bamboo raften in diezelfde rivier, niet zo wild als dat ik ooit in Frankrijk heb gedaan, maar wel onwijs stoer!
De dag werd afgesloten met een bezoek aan de Death Railway en de brug over de River Kwai rivier. Dit heeft een bijzondere geschiedenis ... Vroeger is Thailand ooit veroverd geweest door de Jappen. De Jappen namen veel Thai-en gevangen en deze werden in treintjes naar werkkampen gestuurd. Dit ging dus over de Death Railway. Veel mensen overleden onderweg al, vandaar de naam. En natuurlijk op het kamp... Een zo'n werkkamp bestond dus uit het bouwen van bruggen, zodat de Jappen gemakkelijk de grens met Birma konden bereiken, om ook dit land te veroveren. De brug over de River Kwai is zo'n brug. Interessante geschiedenis dus en heel apart om zelf met een treintje over de Death Railway te gaan. In de treintjes blijven de deuren ook gewoon open en ik zat in een deuropening, omdat er weinig plek was verder, maar ben toch maar even gaan staan, toen ik opeens het ravijn zag waar we overheen reden... IEUW!
Al met al was het erg indrukwekkend!

Zoals jullie wel kunnen lezen maak ik genoeg mee hier en heb ik het goed naar mijn zin. Deze week had ik wel even een dipje, ik weet namelijk even niet zo goed meer wat ik moet doen met het vrijwilligerswerk en reizen ... Het zit namelijk zo, de organisatie via wie ik dit gergeld heb is best wel commercieel. Hierdoor heb ik het idee dat de mensen waar we projecten gaan doen vrijwel niets van het geld zien. Daarnaast voelt het ook niet alsof we ECHT nodig zijn, maar meer dat ze dit soort projecten hebben om ons bezig te houden, zodat we het voor onszelf doen en ik wil juist iets voor anderen betekenen! De kinderen op de scholen bijvoorbeeld ... De boekjes die wij als leraren krijgen, krijgt iedere vrijwilliger, al jarenlang. De kinderen kennen zo ongeveer alles uit het boekje al en leren er dus niets van! Erg zonde ... :( Ik ben hier juist om die kinderen iets bij te brengen...
Ook wil ik zelf heel graag nog meer van het land zien, maar omdat ik na het vrijwilligersproject meteen terug vlieg heb ik hier geen tijd voor. Hier zit ik nu dus even mee ... Eerste optie was het vrijwilligerswerk laten vallen, op zich wel zonde natuurlijk ... Ik kan dan met 2 Engelse en 2 Schotse meisjes mee gaan reizen, de Schotse meisjes gaan alleen al na een week door naar Australie en een Engels meisje gaat met haar vriend over. Dan blijven we dus met zijn 2-en over, ideaal eigenlijk, maar vanaf de 3e week komt er weer een vriendinnetje bij, en dan ben je met 3, wat erg lastig is ... Vooral als er al 2 goed bevriend zijn. De kans is dan dus groot dat ik de laatste 2 weken zonder reismaatje zit, en dat zie ik niet zo zitten! Hoewel ik vast wel mensen zal ontmoeten, maar toch ...
Mijn 2e optie is om na 3 weken werken te stoppen en zelf een week strand te pakken, wel alleen, maar genoeg te doen bij de eilandjes en erg toeristisch, dus zal zeker mensen ontmoeten. Maar dan ben ik weer niet zeker of ik mijn certificaat wel krijg en ja dat wil ik wel als ik toch 3 weken heb gewerkt!
Laatste optie is om na de 4 weken een paar dagen langer te blijven en met wat Nederlandse meisjes een stukje mee te reizen naar de eilandjes. Ik zal dan mijn vlucht van maandag naar donderdag of vrijdag moeten verzetten. Zo kom ik toch nog een beetje relaxed terug. Dit is mijn beste optie, maar moet nog even alles bespreken met de meiden, ouders, vliegmaatschappij etc. Ik zie het nog wel! Zal jullie op de hoogte houden ... Maar goed, op zulke momenten mis ik gewoon mijn homies :( ... En vooral Saskia!!!

Zal er tijdens de jungletrekking die morgen begint nog goed over nadenken ... Jullie horen het allemaal nog wel!

Vanuit het warme Thailand een hele dikke KuSS van mij en tot het volgende verhaal!!!!

MWAAAHHHHH dikke pakkerd!!!!!

  • 18 Februari 2007 - 10:36

    Mamsie :

    he meissie,wat leuk allemaal zeg, ben toch stiekem wel een beetje jaloers hoor! die dames uit die bar zijn nu toch zeker ook een inzinking nabij nu jij gezongen hebt! en dan die olifantjes,oh es ik wou dat ik er bijgeweest was. misschien was mijn olifantje er wel bij. en wat denk je zelf, langer dan 8 weken wegblijven, nee hoor ik vind het nu al lang zat, dus kom maar lekker naar huis 3 april want ik mis je. nog heel veel plezier en tot horens, heel veel liefs mamsie

  • 18 Februari 2007 - 12:40

    Mark:

    Hee dondersteen!

    Wat is dat nou? Jij als dierenactiviste op de nek van zo'n arm teer gebouwd olifantje klimmen? Dat kon ie wel waarderen zeker? Je verhaal over dat Nationaal Park met die watervallen klinkt echt te gaaf! Ben je Mowgli uit Jungle Book nog tegen gekomen?;-) Tis wel jammer dat je vrijwilligerswerk zo tegenvalt en daarmee dus die organisatie.. Hopelijk pakt het allemaal nog goed uit en kom je vol enthousiasme, uitgerust, een ervaring rijker en klaar om te pumpen in Nederland aan! Veel plezier nog daar en stuur wat zon hierheen.. :)

    Hasta luego guapa y besos

  • 18 Februari 2007 - 13:55

    Sas:

    he meis, wat ik allemaal wil zeggen past hier niet op ;) heb je een mailtje gestuurd!! mis jou ook hoor!!
    kusje...

  • 18 Februari 2007 - 14:04

    Gerdine:

    He chica,

    Jij maakt genoeg mee lees ik wel! Ik baal er vooral van dat ik het zingen heb moeten missen. Denk dat we bij jou terugkomst een karaoke come back feest moeten houden haha... Nou heel veel succes met alles!

    Kus

  • 18 Februari 2007 - 16:53

    Brother Beer:

    hey zussie , ik zie wel dat je t naar je zin hebt allemaal , ben ook jaloers hur zou ook wel willen ik zit hier in nederland beetje te werken bij windex , etcc , maar goed peace out mwahhhhhhh

  • 18 Februari 2007 - 17:24

    Julie:

    Hey meid!!!
    Zo te horen gaat het super daar!! Zeer veel gezien en gedaan echt super!!! Trouwens nooit geweten dat je een dierenactiviste was haha!!!

    Veel succes en plezier nog!!

    xxxx

  • 19 Februari 2007 - 09:11

    Naat & Tre:

    Hey chicky!

    Zorg je een beetje goed voor jezelf! Niet te vaak ziek worden hoor, en gewoon je rust pakken wanneer je die nodig hebt, daar moet je echt niet over inzitten! Volg je hart dan komt t allemaal echt wel goed hoor! XX

  • 19 Februari 2007 - 10:23

    Inge:

    hey es,
    Leuk verhaal heb je dr weer opgezet :) Ik neem aan als jij terug komt dat we het karaoke feest van het jaar krijgen haha, je hebt nu genoeg ervaring! Geniet nog lekker daar van het lekkere weer en de lieve dieren :)
    xx

  • 19 Februari 2007 - 10:27

    Joyce:

    Hoi Es volgens mij heb je het goed naar je zin daar. Ben best wel een beetje jaloers op je wat een ervaringen zeg. Geweldig. Veel plezier in de jungle geniet ervan.
    PS Britt mist je wel hoor.

    Groetjes Joyce

  • 19 Februari 2007 - 12:50

    Dja:

    Nice story's! Ik zou idd ook helemaal kwaad worden van die olifanten! Zoals ik het lees wordt het eens tijd voor een heerlijk bountystrand om te relaxen.. Maar gelukkig dat je nu weer beter bent!

    Kusss

  • 19 Februari 2007 - 19:43

    Opa En Oma:

    ha meissie hoe is het?
    we denken heel veel aan je en houden van jou.
    we hopen dat je gezond weer naar huis mag komen.
    liefs van opa en oma.

  • 19 Februari 2007 - 21:50

    Patricia :

    Hee Esther!!!

    Ach een dipje deze week, meis gewoon ff doorbijten, het hoort er allemaal bij, En wat hou je er een leuke ervaring aan over!!!! Ik blijf je volgen hoor!!!

    Esther heel veel plezier nog en vooral blijven genieten he!!

    Dikke kus Patrica

  • 20 Februari 2007 - 10:06

    Jan Peter Balkenende:

    Beste Esther,

    Zelfs in de 2e Kamer wordt er druk gespeculeerd over die ervaringen van jou. Heftige debatten tussen linkse en rechtse partijen vliegen over en weer. Stiekem kan ik nu mijn mening geven, zonder altijd maar neutraal ja te hoeven knikken. Ik, als boegbeeld voor vele jongeren en als kloon van Harry Potter, heb er zo mijn eigen magische denkwijze over. Ik zeg; alle olifanten in kanten lingerie! Misschien is mijn denkwijze wat extreem en wordt het hopelijk niet geassocieerd met een fetisj. Toch doet het stiekem mijn hart wel sneller kloppen. Hopelijk kan ik je snel weer op hyves begroeten, anders moet ik maar een staatsbezoek regelen in Thailand. Zoals je weet zijn de politici van tegenwoordig zo corrupt als wat, dus maken we daar gewoon een snoepreisje van. Veel succes nog daar.

    Groeten je trouwe vriend JP (ook van mij vrouw)

  • 20 Februari 2007 - 10:09

    Jan Peter B.:

    Even ter correctie; er had natuurlijk 'mijn' vrouw moeten staan. En misschien was het beter niet mijn gehele naam erboven te zetten.. Ehh weet iemand toevallig hoe dat weer aan te passen is? Of zou iemand het aan kunnen passen? Het nieuwe kabinet Balkende mag natuurlijk niet hierdoor al vallen. En met zo'n reactie en die ene zetel voor de partij voor die dieren gaat dit weer problemen leveren...

  • 20 Februari 2007 - 18:08

    Sander:

    Ha zusje hoe is tie nou? Lekker dat je al dat tempel gezeik achter je gelaten hebt, kan je effe toffe dingen doen.Over het eventueel verlengen van je verblijf daar, gewoon doen want de eerste jaren kom je er waarschijnlijk niet meer, dus doe zoveel mogelijk mooie herinneringen op. Verder lees ik graag je verhalen dus verzin er nog maar een paar. Veel liefs vanuit Moerdijk.

  • 21 Februari 2007 - 14:23

    Jori:

    Hee doosie!!

    Nog bedankt voor je krabbel op m'n verjaardag!! Dat je daar erg in had, haha. Zo te lezen heb je al weer genoeg leuke dingen mee gemaakt, super hoor. Dit weekend was t carnaval en ben 3 dagen als musketiet door t leven gegaan. M'n tieten waren na 2 uur alleen al gemold. Nou meis, ik hoop dat je er een beetje uit komt wat je nu precies gaat doen, komt allemaal best goed.

    Have fun!!

    Kus Jori

  • 22 Februari 2007 - 01:26

    Tubje:

    Heey Esther, ouwe draak!

    Wat fijn om tijdens mn nachtdienst jou leuke avonturen te lezen, haha! Blijf ik tenminste nog een beetje wakker!
    Nou zo te lezen maak je het nog steeds erg goed daar! Gelukkig maar!
    Wel jammer alleen van dat vrijwilligers werk! Dat je niet echt goed weet wat je moet doen. Nou meid, maak je er niet al te veel zorgjes om, gaat vast helemaal goed komen! heel veel succes in de jungle!
    Sluit je je tent wel goed hermetisch af,haha anders hebbie straks nog een horde spinnen, miljoenpoten, wandelendetakken en andere smerige zooi in je tent rond wandelen!

    KUSKUS tub!

  • 22 Februari 2007 - 04:23

    Inge Janssen:

    He Esther,

    Wat een cool verhaal weer zeg! Jammer dat we beetje ziek bent geweest, hopelijk heb je daar tijdens je jungletrekking geen last meer van... kijk al uit naar je volgende verhaal!
    Have fun & Take care

    xx Inge

  • 22 Februari 2007 - 15:05

    Hilko:

    heey Essie,

    Nou ligt er hier een presentje klaar en ik denk dat die daar in thailand best wel van pas had gekomen op sommige momenten. En dan wil je nog later naar huis komen ook haha..

    Neej heel veel plezier nog meid! En ik zie je vanzelf wel weer verschijnen. geniet er nog ff van!
    Kus Hilko

  • 23 Februari 2007 - 19:35

    Clarissa:

    hey wijffie!! een dipje kan je hebben en ja je ben toch ver van huis!! maar je ben gelukkig weer opgeknapt!! als je terug ben dan ben je blij dat je dit gedaan heb!! vind t wel stil hoor op dinsdag om niet met je te sporten

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2007

Laatste weekje ...

18 Maart 2007

Ziekkkkk

09 Maart 2007

"No dog, it's chicken"

02 Maart 2007

Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet

25 Februari 2007

Telefoonnummer + websitessss
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 15971

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: