Sawatdee Kha!!! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu Sawatdee Kha!!! - Reisverslag uit Singburi, Thailand van Esther Mikhout - WaarBenJij.nu

Sawatdee Kha!!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Esther

06 Februari 2007 | Thailand, Singburi

Hallllooooooooo allemaaal!!!!

Hier dan eindelijk een berichtje van de ontbaatzuchtige, hardwerkende, liefhebbende, ijverige geen-loon-ontvangende vrijwilliger: ESTHER!!

Even vanaf het begin...

Het afscheid op Shiphol :( ... Blijkbaar had ik toch gevoel in mn donder... Ja even serieus gezegd, het was echt wel moeilijk.
's Morgens stond ik op met een raar gevoel en thuis al afscheid genomen van mijn moeder, huilend ofcourse... Maar wel erg gelachen toen bleek dat de backpack net zo groot als mij is ;)!
Op Shiphol was ik samen met papa, Saskia, Marsja, Wendy, Merel & Beumertje :D! Toen ze aankwamen lopen moest ik al huilen en wanneer degene bij de douane zegt: "Heel je instapkaart is nat" dan weet je wel genoeg...
Toch doorgelopen (dapper hehe) en bij de gate zaten de 6 andere meiden met wie ik naar Bangkok vloog. De vlucht is erg goed gegaan, niet meer gehuild of wat dan ook! Ik zat naast 2 Nederlandse idioten (haha! - ze lezen dit waarschijnlijk ook) en erg met hen gelachen.
Op Bangkok aangekomen werden we opgewacht door een contactpersoon en met zn alleen in een taxi naar het busstation gezet. Daar werden we gesplitst (doeiiii andere meiden) en met de bus naar Singburi gegaan (een rit van 3 uur ongeveer)...
Op het kamp aangekomen was er nog niemand, erg jammer was dat niet, want later kwamen er ongeveer 35 Engelsen aan... Je begrijpt dat ik even slikte (alle vooroordelen kwamen naar boven)!!
Nu zitten we dus met ongeveer 53 mensen op dat kamp; 7 Nederlanders (waarvan 2 ex-NHTV'ers), een paar Zweden, een Belg en de rest Engelsen.
Het is echt super gezellig!!! We kunnen het allemaal goed met elkaar vinden. En het contact met de Nederlanders onderling is echt cool!
Ik viel meteen al op met mijn backpack inhoud, bestaande uit:
- 20 shirtjes
- 9 broeken
- 4 rokjes
- 1 jurkje
Jaja, als een ware fashionista dus ;)!!

Dan nu het programma, echt om moe van te worden ;)!!
Behalve de zondag, zijn allllle dagen volgepland!!!
Week 1:
Thaise taalles, Thaise kookles, bezoek aan Elephant village, BBQ party, welkomstfeestje in het dorp etc!
Week 2:
Verblijf in tempel! Ik moet in het maagdelijk wit (hoe typerend haha) en dan gezellig met de monniken meedoen (lees: 04.30 opstaan om eten te krijgen van de dorpelingen, 4 uur lang mediteren etc.)
Week 3:
Jungle tocht!!! *aaaawieeemaweh aaaawiehmaweh* woeeeoeee we gaan 4 dagen lang de jungle in!!! Super cool!!!
Week 4:
Koh Samet!!! Jepzzzzz Es op een bounty-eiland - worden jullie al jaloers?!
De 4 weken erna gaan jullie echt van schrikken haha, ik heb ervoor gekozen om ipv lesgeven in een weeshuis te gaan werken in het Noorden van Thailand en daar in een soort gastgezin te gaan wonen. Dit was het meest primitieve project, maar heel erg nodig! Ze eten daar best ranzige dingen, denk aan Groeten uit de Jungle! De wc is daar een gat in de grond die je met bakjes water moet doorspoelen en ook de douche is een bak met water. Samen met 4 andere Nederlandse meiden ga ik dit doen. Heel spannend, echt een super ervaring!
We krijgen deze week te horen of het is gelukt dat we daarheen kunnen...

Dan het dorpje waar ik nu in woon. Dit is een dorpje ongeveer 20 min. vanaf Singburi rijden. Internetaansluitingen zijn dus niet te vinden en gelukkig hadden we nu even tijd om te mogen internetten. In het dorpje wonen 300 mensen, verdeeld over 100 huizen. Het is echt het platteland van Thailand. Tussen de rijstvelden, echt heel erg mooi.
De mensen zijn onwijs vriendelijk, maar de honden niet haha mega veel honden, constant blaffen en grommen. Je begrijpt, dat ik al wat combat technieken op die k*tbeesten heb uitgevoerd ;)!
Het huis is wel oke! Er is een groot terras waar we dan eten, drinken en lessen krijgen. De slaapkamers zijn apart ernaast gebouwd en we liggen met max. 6 op een kamer. Ik had geluk, samen met Isabel en Jade (Engels meisje) lig ik op een kamer. Dus we hebben genoeg ruimte over om al mijn kleren over te verspreiden haha!
De kamer is zalmroze met mooie donkere plavuizen. De badkamer is voorzien van een koude douche en een huisdier: een gekko'tje!
Mijn geimpregneerde klamboe komt toch van pas, want die hingen er dus stiekem niet!
Het eten is wel een discutabel punt... 's morgens krijgen we gewoon wat over is van de vorige avond haha! Echt heerlijk, rijst met kastanjebladen en zoute zooi erdoor! Thank God staan er ook toasters en is er wit brood met jam, dat is dus mijn ontbijt!!

Even samengevat, ik heb het hier priiiima naar mijn zin! Heimwee, totaal geen last van. Het is echt heel gezellig met de meiden onderling! Alsof we elkaar al jaren kennen :D! Ik ga het hier wel uithouden... Bedenk me nu al dat het heel jammer is dat ik daarna niet verder kan reizen met die meiden... Dus ja, dat is wel een goed teken, toch?!

Sas; nog super bedankt voor het dagboek, ben 'm meteen gaan gebruiken, voordat je me de hoek in stuurt ;)!!

Papa & mama: geniet van de rust en maak je geen zorgen, het gaat prima met me!!

Iedereen; bedankt voor de berichtjes!!!

Tot de volgende keerrrrrr!!

Dikke kussen op jullie bolletjes!!!

Esthertjeeee

  • 06 Februari 2007 - 10:50

    Inge:

    Hey Chicka,
    Super leuk om wat van je te horen zeg! Dat wordt wel doorbikkelen voor je hoor, respect als het allemaal lukt :)
    Ik neem aan als je weer thuis komt dat je voor ons allemaal thais gaat koken ;)
    Have fun! xx Inge

  • 06 Februari 2007 - 10:55

    Monika:

    Essss mooi dat je alweer je draai hebt gevonden :) Had ook niet anders verwacht van jou.. Ik moest wel even slikken toen ik het 'gehuil' las (doe ik uiteraard ook). Je programma ziet er druk, maar erg interessant uit! Meid geniet ervan!

    Liefs, mootje

  • 06 Februari 2007 - 10:56

    Merel:

    heeey pik,
    ik ben blij dat je het helemaal naar je zin heb...hele dikke kus

  • 06 Februari 2007 - 10:57

    Marielle:

    hoi hoi,

    leuk om te te lezen dat je het daar helemaal naar je zin hebt.
    Hoorde pas kort voordat je wegging dat je ging.
    Maar goed al vijf of zes jaar (gok ik) zeggen we we moeten afspreken maar nooit komt het ervan.
    Begin langzaam te denken dat Frankrijk de enige plek was waar wij elkaar hebben gezien haha.

    Nou meid, heel veel plezier daar en geniet ervan!!
    We kletsen bij als je weer in Nederland ben.

    X Marielle

  • 06 Februari 2007 - 11:11

    Marsja:

    Hey wijffie,
    Leuk om je verhaal te lezen, had toch echt even mijn twijfels op schiphol.;) maar gelukkig heb je t reuze naar je zin. Nog bedankt voor je smsje..
    Meid geniet ervan, heel veel plezier, en ik kijk al uit naar je volgende avontuurlijke verhaal!.

    Heel veel liefs en een hele dikke knuffel en kus

  • 06 Februari 2007 - 12:27

    Marcella:

    WOW... Als ik je programma voor de 1e weken zo lees, heb ik ook gelijk zin om mijn koffers te pakken....
    ....De volgende maand is idd wel ff iets heel anders maar ik geloof ook wel dat je daarvoor ook die kant op gegaan bent!

    Heel veel plezier meid, en sterkte alvast voor de 2e maand ;).

    x x x

  • 06 Februari 2007 - 12:42

    Ma:

    he meid wat fijn dat je het zogoed naar je zin heb,dat is voor ons ook wel fijn.
    hier alles ook goed, maar het is wel stil hoor!
    hoop dat alles goed blijft gaan en kijk ernaar uit als dat je weer thuis bent!
    heel veel plezier liefs mamsie

  • 06 Februari 2007 - 12:42

    Britt:

    Hoi Esther (doos),

    hihi heb je best gemist de eerste dag zonder jou.

  • 06 Februari 2007 - 12:54

    Linda (Huijgen):

    Ha meis!!
    Klinkt allemaal super zeg!! Fijn dat je het zo naar je zin hebt! Geniet overal van, het zijn ervaringen die je je leven niet meer vergeet denk ik!
    Have fun en ik kijk al uit naar je volgende bericht!
    Liefs, Linda

  • 06 Februari 2007 - 14:30

    Naat & Tre:

    Hey Biatch!

    Goed man dat je het zo naar je zin hebt! Maak je ook nog wat gezellige foto's? Uiteraard willen we die alleemaal zien!! Veel plezier nog en we denken aan je hoor!! Kuss

  • 06 Februari 2007 - 15:35

    Yulissa:

    Hey Esther
    hoe gaat tie daar.met mij alles best.ik heb gelezen dat je het naar je zin hebt.is de drop trouwens lekker?


    heb nog veel plezier
    doei!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Februari 2007 - 15:40

    Samantha:

    heajj.. esther
    hoeist alles goed? met mij wel. Je hebt zeker wel leuke dingen gedaan. maarre ik hoop dat j nog veel leuks gaat doen en dat je nog een lkkr soort vakantie hebt

    doeiii!!!!!!!!!!!!!!!

  • 06 Februari 2007 - 15:45

    Alisa:

    Heey essie
    hoe gaat tie?? alles kids daar. ik hoorde dat je het naar je zin hebt.heb je al veel leuke dingen meegemaakt? wij hebben bijna vakantie!! het sneeuwd hier ook maar het blijft niet liggen jmmr!! maar nu ga ik weer en veel suc6 in Thailand
    greetz -xxx- Alisa

  • 06 Februari 2007 - 15:48

    Beumertje:

    Hey bikkel,

    In ieder geval bedankt voor je e-mailtje.
    Je had het idd even moeilijk op schiphol maar zo te zien heb je het prima naar je zin. Gelukkig maar.
    In ieder geval een leuk en avontuurlijke programma.

    Groetjes.

  • 06 Februari 2007 - 16:40

    Anita:

    Hee Es,

    Vanuit een fantastisch wit Sliedrechts sneeuwlandschap lees ik je zonnige verhalen. En denk dat sneeuwlandschap eigenlijk maar meteen weer weg, want er zijn welgeteld 14 sneeuwvlokjes uit de Nederlandse hemel komen vallen vandaag... en niets is blijven liggen. Maar das natuurlijk niets nieuws ;)

    Wel nieuw is je 'change of plan'. Denk je overal op voorbereid te zijn, ga je ineens wat anders doen! Maar klinkt ook wel interessant...!

    Verder kan ik je melden dat ik ook graag op dat bounty eiland had willen zitten, en dat ik helemaal niet zo raar opkijk van de inhoud van je backpack (hij is natuurlijk niet voor niets zo groot, zonde van de ruimte als je die niet gebruikt). ;)

    En natuurlijk wens ik je een fantastische tijd toe daar. Hoop dat het je verwachtingen overtreft en dat je het goed naar je zin hebt (maar zo te lezen is dat al geen enkel probleem).

    Ik ga nu proberen om een sneeuwpop te maken in de achtertuin, zodra ik daar een foto van heb dan stuur ik 'm natuurlijk naar je op.

    Have fun!
    xx Anita

  • 06 Februari 2007 - 17:41

    Mark:

    Esjuhhh! Prima om te horen dat je het er zo naar je zin hebt! Als ik dat allemaal zo hoor over dat eten, dan kan je je voedingsschema van hier wel laten zitten hoor, haha..;-) Heel veel plezier nog daar en ik zie je volgende berichtje wel weer tegemoet! (Die ik dan overigens wél tijdens werktijd lees, want als ie weer zo lang is...;)) Doe rustig aan en kijk uit voor overstekende Tseetseevliegen en voor prikkende olifanten...

    kus Mark

  • 06 Februari 2007 - 18:07

    Dianaatje:

    haaaaai
    fijn dat je het leuk vind leuk dat gat in de grond ik hoop dat je die grote drollen van jou weggespoeld krijgt haha have fun kuszz

  • 06 Februari 2007 - 18:36

    Sas:

    hej maatje!
    thanxx voor je mailtje!lief van je! ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt..strax wil je niet meer weg daar ;)

    Ben benieuwd hoe je het gaat hebben in het gastgezin...wel ff heel wat anders..geen weeskindjes meer inpakken en mee naar Nederland nemen..;)koedie koedie..ik zie je al zitten met die faciliteiten...haha!!veel plezier in de tempel! niet in slaap vallen he?;)zeng....

    Geniet er maar van! Wordt zekr weten een onvergetelijke tijd!

    dikke dikke kus van mij!!

  • 06 Februari 2007 - 19:46

    Heleen:

    wat een ervaring, super dat je het mag meemaken. p.s. is het misschien iets om alex een poosje daar neer te zetten???!!!!

  • 06 Februari 2007 - 20:04

    Clarissa:

    hi wijffie!!
    Super dat je t zo naar je zin heb!! aangezien je daar nog effe zit haha! maar geniet ervan!!! en jij bent weer blij met je bruine boterhammen als je thuis ben!!!

    heel veel liefs claris

  • 06 Februari 2007 - 20:17

    Ger:

    He chica,

    Ik hoor het al, jij vermaakt je daar prima. Ik kan het bijna niet geloven, diva esther die straks dr schijt moet doorspoelen met een bakje water. Ik druk liever op de knop haha... Nou heel veel plezier en tot over 2 maandjes!!!

    Kus

  • 07 Februari 2007 - 06:50

    Rowan:

    Hey es,

    druk programmatje!! succes ermee..

    Hoop dat je het naar je zin gaat hebben :)

    Ciao X

  • 07 Februari 2007 - 09:44

    Joyce:

    Hoi Esther,
    lukt het een beetje met die thaise taal.
    Wat een ervaring zeg om naar zo'n gastgezin te gaan.
    Is misschien ook wel wat voor mij als de baby er is kan er is wat van die dikke reet af want het eten lijkt me niks daar hihi.

    Veel plezier daar en geniet er maar lekker van.
    Dooeeeiiiiii!!!!!!!!!!!

  • 07 Februari 2007 - 10:12

    Patricia :

    He Esther,

    Oh wat klinkt dat allemaal leuk!! En wij vinden het echt iets voor jou!! Nou je gaat zeker hele toffe dingen doen!! Er staat je een mooi avontuur te wachten!! Nou wij gaan je avontuur volgen!! Zover je ons op de hoogte kan houden natuurlijk!!

    Heel veel plezier !!!

    Liefs Patricia en Nicolleke

  • 07 Februari 2007 - 14:33

    Bobby O.:

    Hey Essie,

    Ik mis je nu al. Uuhmmm. Hahah! ;)
    Goed om te lezen dat het goed met je gaat!!

    Heel veel plezier daar.

    X

  • 07 Februari 2007 - 16:40

    Marjolein:

    Hola chica!

    Que bien que estás disfrutando allí ya! Ben erg blij om te horen dat het je bevalt en dat je al leuke mensen hebt ontmoet. En wat jullie gaan doen, ok het is misschien een druk schema maar het wordt wel de ervaring van je leven waarschijnlijk! Dus geniet ervan chick!

    Los últimos besos de Sevilla...

    Marjolein

  • 08 Februari 2007 - 00:55

    Emmy:

    Hey meid,

    Wat een super blog echt gaaf jij kan echt super leuk vertellen (kan ik namelijk echt niet) Het begint dan toch wel weer te kriebelen naar het buitenland als ik het zo lees.

    Heel veel succes nog en heb echt respect voor je als ik een koude douche zou moeten nemen haak ik gelijk alweer af (watje ben ik) en ik kijk alweer uit naar je volgende bericht SUCCES!!! groetjes emmy

  • 08 Februari 2007 - 14:22

    Erikaas:

    Hee lieverd! Wat n superverhaal heb je al getypt!mn reactie is wa later...mr was nog steeds ziek! Die eerste 4 weken zorgen zeker al voor een superervaring :) En ik hoop voor je dat het met die andere 4 weken ook gaat lukken! Als het voor jullie een uitdaging lijkt, moet je het zeker gaan doen! Beter dat je het goed kan vinden met iedereen! En geef die honden van mij ook maar n rotschop hor ;) Gedraag je bij de monniken en pas op dat ze je bolletje nie kaal scheren hihi! Nou chick ik kijk uit nr je volgende bericht! xxx Erika

  • 08 Februari 2007 - 15:34

    Marije:

    He meid leuk om te horen dat je het zo goed naar je zin hebt daar! veel plezier nog en maak er wat van! kus marije

  • 08 Februari 2007 - 15:41

    Je Broer:

    hey muts , ik zie dat je het wel naar je zin hebt dus ,dat is mooi , en maak het lekker naar je zin daarzo hey , en je moet ff die thaise leren mikhout te zeggen laterssss je brotherr

  • 08 Februari 2007 - 19:51

    Dikkie Dik:

    Esje Es,blij te lezen dat het allemaal naar wens is verlopen en hou vol zoals gewoonlijk.Vandaag waren we ondergesneeuwd en mocht ik van Pa de weg niet op maar morgen wacht mij een lange rit.
    Hou je hoofd koel,je voeten warm en laat gauw weer van je horen of lezen.
    Succes,
    Dikkie Dik

  • 08 Februari 2007 - 23:50

    Kevin Kweetniet:

    He Es! Wat een leuk verhaal! Ik zie het helemaal voor me...ennuh...20 shirtjes?!? Haha, een echte vrouw hè...;-) Have fun!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Singburi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2007

Laatste weekje ...

18 Maart 2007

Ziekkkkk

09 Maart 2007

"No dog, it's chicken"

02 Maart 2007

Chillllllennnnnnnn @ Koh Samet

25 Februari 2007

Telefoonnummer + websitessss
Esther

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 15971

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: